Suntem din ce in ce mai aproape de „Carnea de laborator”

Carnea cultivată în laborator ar putea revoluționa producția de alimente, oferind o alternativă mai ecologică, mai durabilă și etică in producția de carne la scală mondiala

Carne Creata in laborator

Aducerea în farfurie a cărnii cultivate in laborator necesită rezolvarea mai multor probleme importante. Printre ele cum se fac cantități mari și cum se fac pentru a răspunde cererii cu gust de carne adevărată.

Acum, o echipă de oameni de știință de la Universitatea de Inginerie și Științe Aplicate Harvard John A. Paulson, condusă de Kit Parker, a cultivat celule de iepure și mușchi de vacă în forma de gelatina comestibila care imită textura și consistența cărnii, ceea ce arată că produsele din carne realiste pot fi produse în cele din urmă, fără nevoia de a creste și sacrifica animale.

Rezultatele au fost publicate în Nature Science of Food.

„Am început să mă întreb dacă ar fi posibil să aplicăm tot ceea ce știm despre medicina regenerativă la designul alimentelor sintetice – explică Parker -. Realitatea este că tot ceea ce am învățat despre construcția de organe și țesuturi pentru medicina regenerativă poate fi aplicat alimentelor. Regulele de proiectare și obiectivele sunt aceleași: sănătatea umană.

Carnea animală este compusă în principal din mușchi scheletici și țesut adipos care crește în fibre lungi și subțiri. Reproducerea acestor fibre este una dintre cele mai mari provocări în bioinginerie pentru carne.

„Celulele musculare sunt tipuri de celule aderente, ceea ce înseamnă că au nevoie de ceva la care să se agațe pe măsură ce cresc”, adaugă Luke Macqueen, coautor al studiului. Pentru a dezvolta țesuturi musculare care sa fie similare cu carnea, a fost nevoie să găsim un material care să acționeze ca schela sau suport, care să fie comestibil și care să permită celulelor musculare să se uneasca și să crească în trei dimensiuni. De asemenea, a fost important să găsim o metodă eficientă de a produce cantități mari din aceste schele pentru a justifica utilizarea lor potențială în producția de alimente. ”

Echipa lui Parker a „țesut” fibre de gelatină comestibile pentru a forma baza creșterii celulare. Fibrele imită matricea extracelulară a țesutului muscular natural, lipiciul care ține țesutul unit și contribuie la textura sa. Au pus apoi celule musculare de iepure și vacă, care sau ancorat la gelatina și au crescut în structuri lungi și subțiri, similare cu carnea reală. Cercetătorii au folosit teste mecanice pentru a compara textura cărnii lor cultivate în laborator cu cea a iepurelui, slăninii și a altor produse din carne.

„Când am analizat microstructura și textura, am constatat că, deși produsele cultivate și cele naturale aveau o textură comparabilă, carnea naturală conținea mai multe fibre musculare, ceea ce înseamnă că erau mai mature – conchide Macqueen -. Maturizarea celulelor musculare și a grăsimii in vitro rămâne o mare provocare care va necesita o combinație de surse avansate de celule stem, formulări de medii de cultură fără ser, schele comestibile ca ale noastre, precum și progrese în metodele de cultură a bio-reactoarelor. ” .

Te-ar putea interesa și:

Îți place articolul?