Frunză artificială care imită procesul de fotosinteză și transformă C02 în metanol și oxigen

Frunză artificială produce oxigen și metanol

Reacția produce oxigen, ca în fotosinteză, și în același timp transformă dioxidul de carbon în metanol, un combustibil alternativ. Este foarte interesant ce această „frunză artificială” care imită o frunză reală este capabilă să facă printr-o reacție chimică inovatoare. Constatarea este rezultatul muncii unei echipe de cercetători de la Universitatea din Waterloo și a fost descrisă într-un studiu publicat în revista Nature Energy.

Metanol

Pentru a combate schimbările climatice prin transformarea economică al dăunătorului dioxid de carbon (CO2) într-un combustibil alternativ util, cercetătorii au conceput această frunză artificială a cărei virtute constă în modul de desfășurare a procesului: cu ajutorul unei pulberi roșii ieftine și optimizate numit oxid cupros. Pulberea este creată printr-o reacție chimică atunci când patru substanțe se regăsesc: glucoză, acetat de cupru, hidroxid de sodiu și sulfat de sodiu

După cum explică Yimin Wu, profesor de inginerie la Universitatea din Waterloo, care a condus cercetarea: „Aceasta este reacția chimică pe care am descoperit-o. Nimeni nu a făcut acest lucru înainte”.

Obținerea de metanol din dioxid de carbon, principalul contribuitor la încălzirea globală, ar reduce emisiile de gaze cu efect de seră și ar oferi un substitut pentru combustibilii fosili. Următorii pași ai investigației includ creșterea randamentului de metanol și comercializarea procesului brevetat.

.