O cafea dimineața este bună pentru sănătate

Cafeaua ne aduce multe beneficii, dar ca orice altceva, trebuie să știi să o bei cu moderație. Consumul prea mare de cafea poate provoca unele efecte secundare foarte neplăcute.

Beneficiile cafelei

Potrivit unui studiu realizat de o echipă de cercetători de la Universitatea din California, Los Angeles (SUA), consumul de cafea crește nivelul plasmatic al globulinei care leagă hormonii sexuali (SHBG) care controlează activitatea biologică a hormonilor sexuali ai corpului ( testosteron și estrogen) și joacă un rol cheie în dezvoltarea diabetului de tip 2. Lucrarea s-a dovedit a găsi o relație inversă între consumul de cafea și riscul de a dezvolta diabet de tip 2. Astfel, participanții care au băut mai mult de o ceașcă pe zi pentru o perioadă de 4 ani au avut un risc cu 11% mai mic de a avea diabet tip 2 în comparație cu persoanele care nu au băut.

Cafeaua reduce riscul de cancer la ficat

O echipă de cercetători de la Istituto di Ricerche Farmacologiche Mario Negri (Italia) a efectuat un experiment care a arătat că, cafeaua este bună pentru sănătate și în special pentru ficat. Astfel, ei au descoperit că, consumul de cafea reduce riscul de cancer la ficat cu 40%. Acest rezultat s-a îmbunătățit la peste 50% pentru cei care au băut trei căni de cafea pe zi.

Cafeaua previne boala Parkinson

Un studiu realizat la Institutul de Cercetare al Centrului de Sănătate al Universității McGill (SUA) și publicat în revista Neurology a arătat că „un aport mai mare de cafea a fost asociat cu un risc semnificativ mai mic de dezvoltare a bolii Parkinson” și cofeina conținută de această băutură maro închis/negru poate ajuta la controlul mișcării organismului la persoanele care suferă de această boală.

Cafeaua ajută la prevenirea bolilor ficatului

Deja am văzut că, cafeaua reduce riscul de cancer la ficat, dar un alt studiu realizat de Kaiser Permanente Medical Care Program din California (SUA) concluzionează că reduce incidența cirozei (în special alcoolice) cu până la 22%. Cercetarea a fost publicată în revista Hepatology.

Cafeaua este bună pentru inimă

O echipă de cercetători de la Centrul Medical Beth Israel Deaconess și de la Școala Harvard de Sănătate Publică (SUA) au ajuns la concluzia că, consumul moderat de cafea (2 căni pe zi) protejează împotriva insuficienței cardiace. Mai exact, un risc de 11% mai mic în comparație cu cei care nu au consumat cafea.

Cafeaua reduce riscul de accident vascular cerebral

Un studiu japonez a monitorizat consumul de cafea de 83.269 adulți cu vârste cuprinse între 45 și 74 de ani. Au descoperit că persoanele care beau cafea zilnic aveau un risc mai mic cu 20% de accident vascular cerebral în comparație cu cei care nu beau cafea des.

Să bem cafea e bine, dar cu moderație

După cum am văzut, cafeaua ne aduce multe beneficii, dar ca orice altceva, trebuie să știi să o bei cu moderație. Consumul prea mare de cafea poate provoca unele efecte secundare foarte neplăcute. Astfel, conform unui studiu realizat de cercetători de la Universitatea din Oklahoma (SUA), „cofeina poate provoca simptome de anxietate la indivizi normali, în special la pacienții vulnerabili, cum ar fi persoanele cu tulburări de anxietate preexistente”. În plus, „consumul de cofeină a fost asociat și cu simptomele depresiei”.

Te-ar putea interesa și:

Îți place articolul?

Trimite mai departe: