Este bine să luați vitamine în timpul antrenamentului?

Dacă faci antrenament sau sport în mod regulat, nevoile tale de vitamine pot crește, deoarece acestea sunt foarte importante în reacțiile care au loc în corpul tău pentru a produce energie și a sintetiza țesuturi noi, ca în cazul hipertrofiei musculare.

Vitamine pentru antrenament și sport

Cu toate acestea, dovezile indică faptul că aceste cerințe suplimentare de vitamine pot fi perfect acoperite cu un aport adecvat de alimente bogate în nutrienți.

Așadar, dacă vitaminele sunt atât de importante pentru producerea de energie și țesuturi, consumul de suplimente de vitamine va crește performanța mea în timpul antrenamentului?

Răspunsul este NU, suplimentarea cu vitamine nu va crește performanța ta, cu excepția cazurilor în care există un deficit de vitamine din cauza unei alimentații insuficiente.

Deficiențele de vitamine pot apărea atunci când dietele nu sunt complete și echilibrate sau când aportul de energie este foarte scăzut; Acest deficit ar putea afecta capacitatea de a antrena sau a face sport, și crește riscul de a te accidenta și de a te îmbolnăvi. În aceste cazuri, este recomandat să vizitați un profesionist nutriționist, iar după ce deficiența a fost diagnosticată, utilizarea unui supliment de vitamine ar putea permite recuperarea performanței obișnuite. Pentru a preveni deficiențele de vitamine viitoare, este esențial să se determine factorul care a determinat-o.

Vitamine antioxidante

Sunt foarte populare suplimentele de vitamina C și E, antioxidante, a căror funcție în organism este foarte importantă pentru a ne proteja de deteriorarea oxidativă. Practicarea exercițiului fizic produce o creștere a stresului oxidativ în corpul nostru, dar, în același timp, persoanele care fac sport dezvoltă, de asemenea, sisteme de apărare antioxidante mai puternice.

Consumul de alimente bogate în antioxidanți, cum ar fi fructele și legumele, în cadrul unei diete variate, poate contribui la menținerea unui nivel adecvat de antioxidanți.

Consumul cronic de suplimente antioxidante în doze mari nu numai că nu îmbunătățește performanța, dar poate afecta și adaptările benefice care apar în corpul nostru atunci când ne antrenăm. Acest lucru se datorează faptului că moleculele care produc stres oxidativ, radicalii liberi, ajută, de asemenea, să semnalizeze numeroase adaptări benefice la antrenament.

Dovezile recente susțin că suplimentarea la timp a vitaminelor antioxidante ar putea fi benefică în acele antrenamente care, datorită intensității mari, duratei și / sau condițiilor lor, produc niveluri foarte ridicate de radicali liberi care pot deveni dăunători.

Vitamina D

Deficitul de vitamina D afectează o mare parte a populației. Principala sursă a acestei vitamine este expunerea la soare și, pe lângă faptul că joacă un rol fundamental în sănătatea oaselor, i se atribuie din ce în ce mai multă relevanță în funcția musculară.

Diferiți factori, cum ar fi, de exemplu, să locuiești într-o țară cu mai puține ore de soare, să te antrenezi și să practici sport în general în „indoor” sau în lunile de iarnă, pot crește riscul de deficiență de vitamina D și, prin urmare, pot afecta sănătatea și performanța sportivă.

Suplimentarea cu vitamina D pentru a remedia deficiențele diagnosticate trebuie să fie întotdeauna monitorizată, deoarece nivelurile excesive pot deveni toxice.

Alte concluzii

În dietele vegetariene, excluzând alimentele de origine vegetala, devine esențială monitorizarea profesională la suplimentarea cu vitamina B12.

În alte etape ale vieții, cum ar fi în timpul sarcinii sau în caz de o boală, există nevoi speciale de vitamine, dar întotdeauna este recomandat să urmați sfatul medicului și să nu vă automedicați.

În concluzie, suplimentele de vitamine nu sunt necesare pentru antrenament sau sport, cu excepția cazului în care avem un deficit de vitamine diagnosticat. O dietă variată și echilibrată poate acoperi în mod normal necesitățile de vitamine pentru antrenament.

Te-ar putea interesa și:

Îți place articolul?

Trimite mai departe: