Cum sa te lasi de fumat: sfaturi pentru a face față poftelor și situațiilor dificile

Sa te lasi de fumat nu este deloc usor dar se poate face cu un efort lung și dificil. Obțineți sfaturi practice care vă vor ajuta să faceți față momentelor dificile si sa va lasati de fumat odata pentru totdeauna.

Cum sa te lasi de fumat

Ce înseamnă să te mentii fără sa fumezi?

Renunțarea la fumat poate fi un proces dificil care necesită timp. Cu toate acestea, a sta departe de tutun este partea care necesită cel mai mult timp și cea mai importantă parte a procesului. În fiecare zi trebuie să luați decizia de a nu fuma astăzi. Fiecare zi care trece fără a fuma este o mică victorie și toate acestea se adaugă unei victorii uriașe în timp.

Cum pot depăși momentele grele după ce am decis sa renunț la fumat?

În primele zile după renunțare, petreceți cât mai mult timp posibil în locuri publice unde nu este permis fumatul. (În biblioteci, centre comerciale, muzee, teatre, biserici si restaurante care nu au baruri, unde de obicei, nu se fumează).

Aveți grijă mai mult de sanatatea dvs. Bea apă, mănâncă bine și dormi suficient. Aceste lucruri vă poate ajuta să obțineți energia necesară pentru a face față stresului.

Nu consumați alcool, cafea sau orice altă băutură pe care o asociați cu fumatul cel puțin câteva luni. Încercați ceva diferit, va pot veni foarte bine diferite tipuri de sucuri de fructe 100% naturale, băuturi sportive și apă. Încercați să consumați băuturi cu un conținut scăzut de calorii sau fără calorii.

Dacă vă lipsește senzația de a avea o țigară în mână, apucați altceva, de exemplu: un creion, o agrafă, o monedă sau orice altceva va poate distrage atentia

Dacă va lipseste senzatia de a avea tigara în gură, încearcă scobitori, bețișoare de scorțișoară, gumă fără zahăr, acadele fără zahăr sau țelină.

Evitați ispita, stând departe de activități, oameni și locuri pe care le asociați fumatului.

Formeaza noi obiceiuri și creează-ți un mediu nefumător în jurul tău.

Pregătește-te pentru a face față situațiilor viitoare sau crizelor care te-ar putea determina să fumezi din nou și să te gândești la toate motivele importante pentru care ai decis să renunți. Pentru ați aminti aceste motive, așeaza o fotografie cu persoanele care sunt cele mai importante pentru tine într-un loc în care o vezi în fiecare zi sau păstreaza o fotografie cu aceste persoane pe telefonul mobil, si aminteste-ti ca nu o faci doar pentru tine, ci si pentru ei.

Respira profund pentru a te relaxa. Imaginează-ți plămânii plini de aer curat și proaspăt.

Amintiți-vă obiectivul și faptul că poftele dvs. de fumat se vor reduce în timp.

Gândește-te cât de minunat este că ai renunțat la fumat și ai o viață mai sănătoasă. Dacă începeți să cedati la nevoia de a fuma, amintiți-vă obiectivul. Nu uitați că lasatul la fumat este un proces de învățare. Ai răbdare cu tine insuti.

Periați-vă dinții și bucurați-vă de gustul răcoritor.

Faceți scurte runde de exerciții (cum ar fi incordare muschilor și relaxarea lor, făcând flotări, genuflexiuni, urcați scările sau atingeți degetele de la picioare).

Sunati un prieten, membru al familiei sau apelați la un „numar de ajutor pentru a te lasa de fumat” atunci când aveți nevoie de ajutor sau asistență suplimentară.

Mâncați între patru și șase mese mici în timpul zilei în loc de una sau două mese mari. Acest lucru menține nivelul glicemiei constant, energia în echilibru și ajută la prevenirea dorinței de fumat. Evitați alimentele dulci sau picante care pot provoca o dorință de fumat.

În primul rând, răsplătiți-vă pentru efortul pe care il depuneti. Fă-o cât mai des pentru a-ți menține motivația. Planifică-te să faci ceva distractiv, iesi in oras, excursii, vacanta. Aminteste-ti de banii pe care ii cheltuiai pe tutun, si ca nu te lasi de fumat doar pentru bani.

Când „poftiți la fumat”

Nevoia de a fuma este reală, nu se datorează pur și simplu imaginației. Când simțiți „pofta”, puteți observa, de asemenea, că starea dvs. de spirit se schimbă. În plus, îți crește ritmul cardiac și tensiunea arterială. Încercați aceste sfaturi pentru a depăși aceste momente și nu renunțați; poftele pot fi eliminate:

Mentineti la îndemâna dvs. substituti ai tigarilor pe care îi puteți suge sau mesteca; precum morcovi, castraveți, mere, țelină, stafide, gumă fără zahăr sau bomboane.

Știți că furia, frustrarea, anxietatea, iritabilitatea și chiar depresia sunt normale după ce va lasati de fumat și că vor fi din ce in ce mai mici pe măsură ce înveți modalități de a face față situației fără a folosi tutun. Consultați-vă cu medicul dumneavoastră dacă aceste sentimente durează mai mult de o lună.

Respirați adânc de 10 ori și țineți ultima respirație în timp ce aprindeți un chibrit. Expirati incet si stingeti chibritul. Pretinde că este o țigară și pune-o într-o scrumieră.

Mergeți la plimbare. Exercitiile fizice iti pot imbunatati starea de spirit si pot calma tensiunea.

Faceți un duș sau o baie.

Învață să te calmezi rapid și profund. Relaxați-vă. Gândiți-vă la o situație calmantă și plăcută și imaginați-vă acolo. Uită totul pentru o clipă. Concentrați-vă doar pe un loc pașnic.

Aprindeți o tămâie sau o lumânare în loc de țigară. Spuneți-vă „nu”. Spune-o cu voce tare. Practică asta de mai multe ori și ascultă-te pe tine insuti. Alte lucruri pe care le poți spune sunt: ​​„Sunt prea puternic pentru a fi învins de țigări”, „Sunt deja un fost fumător” sau „Nu îmi voi dezamăgi prietenii și familia”. Și mai important, „Nu mă dezamăgesc”.

Nu te lăsa niciodată pacalit de gandul că „o țigară nu imi va face rău”, pentru că o va face.

Alte modalități de a te mentine activ

Este posibil să aveți multă energie acumulată în timp ce încercați să renunțați și să stați departe de tutun. Când căutați ceva de făcut pentru a evita tutunul, gândiți-vă la modalități prin care puteți fi activ și productiv sau poate puteți încerca ceva nou. Efectuați grădinărit sau treburi de casă. Organizați sau curățați dulapul, camera sau chiar întreg subsolul. Dedicați-vă timpul in a practica un nou sport sau hobby de care vă bucurați. Unele dintre aceste „distrageri” vă pot ajuta, de asemenea, să evitati să luați în greutate după ce renunțați la fumat.

Căutați activități gratuite sau care nu sunt foarte scumpe. Puteți închiria un DVD pentru începători de yoga, tai chi sau aerobic; Sau poate puteți împrumuta DVD-ul de la bibliotecă. De asemenea, mersul într-un parc, un mall local sau în cartierul dvs. este o modalitate bună de a rămâne activ. Veți observa în timp că aceste lucruri vor deveni mai ușor de efectuat. De asemenea, rețineți că puteți respira mai bine pe măsură ce treceți de fiecare zi fără a fuma.

Cum să stai fără tutun în timpul sărbătorilor

După ce renunțați la fumat, săptămânile următoare pot fi dificile pentru oricine. În plus, statul fără fumat poate fi și mai dificilă în perioada vacanței, când stresul și tentația de a exagera sunt mai grave. Unele eforturi speciale vă pot ajuta să sărbătoriți sărbătorile, fără să cadati poftei de a fuma. Multe dintre aceste idei pot fi utile și pe parcursul anului. Sărbătoriți faptul că sunteți deja un fost fumător și încercați aceste sfaturi pentru a rămâne departe de țigară:

Fii gazda: Luați în considerare să pregătiți o cină de familie pentru a vă menține ocupat. Cumpărăturile și gătitul îți vor lua cu siguranță mult timp. Dacă anul acesta preferi să fii invitat, poate poți găti un fel de mâncare special pe care îl poți lua la cină.

Nu exagera! Prin faptul că nu fumați, este posibil să fiți înclinat să exagerați în timpul sărbătorilor. Fiți conștienți de cât de mult puteți mânca și bea; Poate fi ușor să renunți la celelalte ispite. Dacă intreci putin masura, fii intelegator cu tine insuti. Amintiți-vă că pentru anul viitor nu va fi chiar atât de dificil.

Încercați să stați departe de alcool. Bea apă minerală (sifon) fără zahăr, sodă nealcoolică de fructe, sodă sau suc. Acest lucru va preveni nevoia de a aprinde o țigară atunci când bei o băutură și poate ajuta, de asemenea, la prevenirea creșterii în greutate.

Evitați alimentele picante și zaharoase. Alimentele picante și zaharoase tind să crească nevoia de a fuma. Mănâncă gustări scăzute de calorii. Gustările cu un conținut scăzut de calorii, cum ar fi morcovii, merele și alte gustări sănătoase, vă pot ajuta să vă satisfaceți dorința de a mesteca fără a adăuga kilograme sau kilograme în greutate.

Extindeți timpul petrecut la mese. Când mâncați încet și faceți o pauză între gustări, mâncarea vă satisface mai mult. Pentru desert, mănâncă mandarină, o portocală sau nuci cu coaja, ceva care îți menține și mâinile ocupate.

Stai ocupat la petreceri. Puteți participa ca barman, serviți aperitive și salutați oaspeții, astfel încât sa va mentineti activ si ocupat, acest lucru vă ajută să stați departe de țigară.

Dacă aveți chef de fumat, puneți orice altceva în mână in loc de o țigară. Un înlocuitor excelent poate fi bățul folosit pentru agitarea băuturilor preparate.

Recompensează-te cu ceva special. Sărbătoriți că ați rămas fără fumat. Luați în considerare să vă oferiți ceea ce ați dorit atât de mult să aveți.

Cum să faci față frustrării. Orice frustrare adăugată vă poate determina să doriți o țigară. Luați cu dvs. revista preferată de divertisment sau rezervați o carte, citiți-vă e-mailurile sau trimiteți un mesaj unui prieten cand stati la coada. Când simți că esti pe punctul de a pierde controlul, oprește-te și gândește-te. Preia controlul asupra ta și vorbește cu persoana de lângă tine cand stai la coada la supermarket de exemplu sau începe să observi discutiile si persoanele din preajma ta.

Mai multe sugestii

Dacă aveți un moment de slăbiciune și sunteti foarte aproape de reveni la fumat, sau chiar fumati o tigare din nou, de exemplu în timpul sărbătorilor cand este cel mai greu, nu vă panicați. Respira profund. Reamintește-ți de angajamentul tău de a renunța la fumat și de toate motivele pentru a renunța.

Angajați-vă să reveniți imediat la programul dvs. de renunțare la fumat.

Distrugeți toate țigările pe care le aveți înainte de a încerca să fumați alta.

Încercați să aflați de ce sa intamplat sa fumati o alta tigare, ce va impins sa faceti acest lucru, analizati momentul .

Luați un moment pentru fiecare zi. Când te trezești dimineața de exemplu, fă-ți promisiunea că nu vei fuma nicio țigară în acea zi. Într-o zi, toate acestea vor fi foarte usor de realizat. Vizualizați-vă victoria. Planificați-vă și gândiți-vă la modul în care aveți de gând să faceți față situațiilor care provoacă tensiune fără a reveni la fumatul unei țigări.

Faceți o pauză. Exercițiile de relaxare pot ajuta la ameliorarea dorinței de a fuma. Respirați adânc, țineți-l un moment, apoi eliberați-l foarte încet. Sau, ridicați-vă și întindeți-vă în timp ce respirați profund de mai multe ori.

Amintiți-vă că dorința intensă de fumat este doar temporară. Acest lucru va disparea.

Activitatea fizică ajută la ameliorarea tensiunii și la nevoia de a fuma. Exercițiile fizice vă ajută, de asemenea, să pierdeți kilogramele în plus. Căutați prieteni care sunt foști fumători sau care nu fumează. Prietenii care renunță la fumat și cei care nu au fost niciodată fumători pot fi aliați care să te ajute să rămâi ocupat și sa stai departe de țigări. Planifică-ți timpul cu ei pentru a explora noi interese de care te-ai putea bucura.

Amintiți-vă că va schimbati si învățați să vă comportați ca o persoană care nu fumează și că trebuie să găsiți noi locuri și activități care să le înlocuiască pe cele care se roteau în jurul fumatului.

Te-ar putea interesa și:

Îți place articolul?

Trimite mai departe: