De unde vine numele de Google?

La început se numea Backrub dar la scurt timp după înființare, compania a dorit să-și schimbe numele. Creatorii au folosit cuvântul „googol”.

De unde vine numele de Google

Google este cel mai cunoscut motor de căutare pe internet din lume. Nașterea sa a avut loc în anii 90, moment în care motoarele de căutare încep să devină populare. În 1998, omul de afaceri Larry Page lansează cu Sergey Brin un motor de căutare numit Google. Și, ca și alți vizionari ai noilor tehnologii, au început în garajul lor de acasă.

Dar cu doi ani înainte de lansarea oficială, Larry Page lucrase deja la un motor de căutare, care astăzi este considerat predecesorul Google. Numele său era Backrub și a fost dezvoltat în 1996 ca o bibliotecă digitală universală.

Până în 1998, Backrub indexase deja aproximativ 25 de milioane de pagini web. Ideea dezvoltatorilor a fost, nu numai ca motorul de căutare să relaționeze site-urile web în care se repeta un cuvânt cheie, ci și cele mai relevante site-uri web cu mai multe linkuri.

Dar numele de Backrub nu părea să reflecte misiunea companiei cu o forță suficientă. Prin urmare, în acel an au decis să schimbe numele folosind cuvântul „googol” un termen matematic care se referă la numărul 10 ridicat la 100; adică un 1 urmat de o sută de zerouri. Acesta a fost un simbol al modului în care creatorii și-au imaginat o lume a informațiilor digitale accesibile tuturor, cu milioane de gigabyte de date disponibile pentru utilizator și cu motorul său de căutare ca punct de acces la toate acele informații.

Google, pe lângă faptul că este una dintre cele mai profitabile companii din lume, este, de asemenea, una dintre cele mai inspirate. Pe lângă introducerea inovațiilor care să faciliteze navigarea și să îți perfecționeze algoritmul, deține instrumente precum Maps, Drive, Adwords, Analytics … Google are mare grijă de detalii, în acest sens, doodle-urile ies în evidență, care fac parte din identitatea sa ( primul doodle datează din același an de lansare, 1998), animații care sunt de obicei legate de prezent și care servesc pentru a face navigarea mai plăcută; precum și jocuri ascunse.

Ca o curiozitate, pentru a termina, cel mai cunoscut slogan al Google este strâns legat de misiunea sa, de a oferi date utilizatorilor din întreaga lume: „ Don’t be evil ” este o mantră extinsă de la sfârșitul anilor 90 și concepută de unul dintre fondatorii, Sergey Brin, care se referă la utilizarea responsabilă a rețelei. În prezent, confidențialitatea, dezinformarea sau drepturile de autor (malware, fake news …) sunt unele dintre principalele provocări cu care se vor confrunta companiile care conduc viitorul pe Internet.